سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی، باعث تسلط به ابزار هنر و ادب برای تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد نگاهی به فیلم‌سینمایی «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» اثر سیدعلی موسوی‌نژاد| درکی درست از بازخوانی تاریخ وحقیقت
سرخط خبرها

وزیر فرهنگ: جشنواره امسال نسبت به گذشته فاخر بوده است | در ماه رمضان قرار است هرشب پخش آئین شعر فجر را داشته باشیم

  • کد خبر: ۲۰۹۴۵۳
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
وزیر فرهنگ: جشنواره امسال نسبت به گذشته فاخر بوده است | در ماه رمضان قرار است هرشب پخش آئین شعر فجر را داشته باشیم
ویز فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره امسال نسبت به گذشته فاخر بوده و رشد کمی و کیفی پیداکرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد مهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه جشنواره شعر فجر،  جلسه ۴۵ امین بهار باشکوه انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و خاطر امام خمینی را یادکرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم که جشنواره امسال نسبت به گذشته فاخر بوده و رشد کمی و کیفی پیداکرده است. افراد اندیشمند، ادیب و برجسته در بخش‌های داوری همچون علیرضا غزوه که صاحب کسوت در ادب فارسی است زحمات بسیاری در بخش دبیری هیئت داوران به ثمررساند. 

وی گفت: همچنین نوید برای هرشب روزه‌داران خواهیم داشت. در ماه رمضان قرار است هرشب پخش آئین شعر فجر را داشته باشیم که این اتفاق مهمی است. تکریم تعظیم و تجلیل شعر و ادب بنای وزارت ارشاد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تکریم تعظیم و تجلیل شعر و ادب بنای وزارت ارشاد است، سال پیش که استاد علی‌محمد مودب را دستیار وزیر در امور شعر منسوب کردیم، ضمن تشکیل شورای شعر وزارت‌خانه این امر تسری داده شد که در حوزه اداره کل موسیقی و شورای شعر و ترانه این دو حوزه با یکدیگر فعالیت کنند.

وی ادامه داد: تصویب سند موسیقی ایران که بخش‌های مهمی از آن به شعر و موسیقی پرداخته شده است نیز مسئله مهم دیگر سال جاری بود.

هویت جامعه ایرانی گره خورده است با شعر و ادب

محمدمهدی اسماعیلی گفت: هویت جامعه ایرانی گره خورده است با شعر و ادب لذا باید در نظام‌های ادبی و آموزشی ما تحولات بسیاری رقم بزنیم. با ورود فناوری‌های نوین به عرصه شعر و زبان بر ما مسئولیت مضاعفی را وارد می‌کند چراکه تهدیدات نوینی متوجه ما خواهد شد و مهم این است که بتوانیم در حوزه آموزشی خودمان رقم بزنیم. کجا مجموعه حکمی و اخلاقی مثل گلستان و بوستان را می‌توان پیدا کرد؟ لذا کودکان ما باید به خوبی شاهنامه، گلستان و بوستان را قرائت کنند. شعر در همه این نرز و بوم زنده است .

وی خاطرنشان کرد: در کنار شعر فارسی باید اشعاری با گویش‌های مختلف را مورد توجه قرار داد تا بتوانیم جشنواره‌های متعددی را در زمینه‌ گویش‌ها، لهجه‌ها و زبان‌های مختلف برگزار کرد که پیوندشان با زبان فارسی را مورد توجه قرارداد. کشور ما کشور شعر و ادب است همچنین متذکر شد: نباید فراموش کنیم که شعر و ادب با موسیقی آمیخته‌اند. وقتی طراوت موسیقی مقامی را با اشعار ناب همراه با آمیختگی گویش‌ها می‌بینیم، این امر گواه آمیختگی فرهنگ ما با شعر و ادبیات همزمان با موسیقی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->